Donationer

Støtteforeningen modtager med stor glæde og taknemmelighed donationer fra både private, virksomheder og fonde.

Donationer

Donationer spiller en afgørende rolle i at støtte og muliggøre frivilligt arbejde på Hospice Vangen. Donationer giver Støtteforeningen de nødvendige midler til at gennemføre projekter og aktiviteter. Uden disse midler ville mange projekter ikke kunne realiseres. Donationer kan bruges til forskellige indkøb der kan glæde patienter og pårørende, samt udstyr og materialer, som frivillige har brug for i deres arbejde.

Donationer anvendes også til at uddanne og træne frivillige. Dette sikrer, at de frivillige har de nødvendige færdigheder og viden til at udføre deres arbejde effektivt.

Donationer hjælper også med at dække de daglige driftsomkostninger, herunder lønudgifter til ansat frivilligkoordinator. Og ikke mindst anvendes donationer til at motivere og anerkende frivillige, f.eks. gennem arrangementer eller andre anerkendelser.

Samlet set er donationer en vital del af at sikre, at frivilligt arbejde på Hospice Vangen kan fortsætte og udvikle sig.

Lanterner

I 2023 modtog Hospice Vangen en generøs donation af smukke lanterner, der nu pryder terasserne ved hver patientstue samt de udendørs fællesarealer. Denne betænksomme gave fra Spar Nord Fonden er blevet taget imod med stor glæde og taknemmelighed. Vi ser frem til at bruge disse lanterner til at skabe en varm og indbydende atmosfære, hvor patienter og deres pårørende kan nyde hyggelige stunder sammen.

Nyt flygel til Hospice Vangen

Vi er glade for at kunne præsentere et smukt nyt flygel i Alrummet på Hospice Vangen. Dette fantastiske instrument er blevet muligt takket være generøse bidrag fra Christian den Fjerdes Laugs Fond og Lions Club Aalborg til Støtteforeningen. Flygelet spiller en central rolle i vores musikalske arrangementer, gudstjenester og den hyggelige aftensang hver torsdag. Støtteforeningen for Hospice Vangen ønsker at rette en stor tak til alle, der har bidraget med donationer. Vi ser frem til at berige vores fællesskab med flere kulturelle events, hvor både patienter og deres pårørende kan deltage. Vores mål er at skabe et varmt og indbydende rum, hvor musikken kan bringe glæde og håb ind i hverdagen.